Bytom: Dworzec kolejowy będzie imponujący
Jeszcze w tym miesiącu odsłonięta zostanie cała konstrukcja hali peronowej dworca PKP. Wzmocniona zostanie konstrukcja, a nowy dach zostanie wykonany z blachy cynkowo-tytanowej.
– Modernizacja Magistrali Węglowej, czyli linii nr 131 w Bytomiu to najważniejsza inwestycja kolejowa w naszym mieście. Jej przebudowa to szansa na szybszą i wygodniejszą kolej metropolitalną, ale przede wszystkim dogodne połączenie z największymi miastami metropolii – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.
Obecna hala peronowa została zbudowana w 1929 roku. Modernizacja hali peronowej to tylko jeden z etapów przebudowy odcinka Magistrali Węglowej w Bytomiu. Przy ul. Składowej powstaje Lokalne Centrum Sterowania „Bytom”, z którego dyżurni będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Batorego przez Bytom do Radzionkowa. W nowo wybudowanym budynku wykonano już ściany działowe oraz rozpoczęto prace z instalacjami podtynkowymi oraz roboty zewnętrzne związane z przyłączami.
Na stacji w Bytomiu trwa budowa trzech nowych peronów wyspowych dwukrawędziowych, do których będzie dostęp zarówno od strony tunelu dworcowego, jak również zachodniego, którego otwarcie planowane jest na przełomie sierpnia i września. Na perony z obydwu tuneli będą mogły dostać się także osoby z niepełnosprawnościami, a to dzięki wyposażeniu wejść na perony w windy.