Bytom: Ruszyły prace modernizacyjne historycznej hali peronowej dworca PKP
Rozpoczął się kolejny etap przebudowy linii kolejowej nr 131 w Bytomiu. Realizująca na zlecenie PKP PLK inwestycję firma PORR SA rozpoczęła prace związane z modernizacją historycznej, pochodzącej z 1929 roku hali peronowej dworca PKP. Roboty budowlane rozpoczęły się od piaskowania konstrukcji stalowej. Wykonawca demontuje też poszycie z blachy na ścianach szczytowych hali i ścianie bocznej od strony ul. Zabrzańskiej oraz wzmacnia konstrukcję hali i jej fundamentów.
– Przebudowa linii kolejowej nr 131 realizowana przez PKP PLK to bardzo ważna inwestycja dla naszego miasta. Zmodernizowana linia kolejowa to przede wszystkim zwiększenie komfortu jazdy dla pasażerów, ale również szansa na większą liczbę połączeń kolejowych, w tym dalekobieżnych – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.
Co słychać na placu przebudowy linii kolejowej nr 131?
Wykonawca przebudowy linii kolejowej nr 131 realizuje prace na stacjach kolejowych w Bytomiu, Bytomiu – Karbiu i w rejonie stacji Bytom – Północny (Stroszek), która zostanie przesunięta w pobliże Centrum Handlowego M1.
Pod koniec maja rozpoczęły się także roboty związane z modernizacją hali peronowej dworca PKP przy pl. Wolskiego. Wymienione zgodnie z dokumentacją projektową uzgodnioną na etapie pozwolenia na budowę z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków zostanie całe pokrycie dachowe o powierzchni około 5600 mkw. i zastąpione dachem z blachy cynkowo-tytanowej wraz z przeszkleniami na świetliku oraz ścianach szczytowych hali peronowej.
Rozpoczęte pod koniec maja prace modernizacje hali peronowej będą kontynuowane w najbliższym czasie, a wykonawca skupi się w pierwszej części na dalszym wzmacnianiu konstrukcji hali oraz demontażu poszycia dachowego.
PM