Drążą tunele w Beskidach. Na tę obwodnicę czekają nie tylko górale
Opublikowano 09/06/2021
0

Trwa budowa obwodnicy Węgierskiej Górki. Ten odcinek drogi ekspresowej S1 jest jednym z kluczowych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, który zapewni bezpośrednie, szybkie połączenie na trasie Bielsko-Biała – granica polsko-słowacka (Zwardoń) – Svrcinovec (powiat Czadca, Słowacja).
Powstały już podpory wiaduktów i mostów. Ekipy budowlańców uzbrojeni w ciężki sprzęt drążą cztery tunele pod zboczem Baraniej Góry. Cała inwestycja to koszt 1,4 mld zł.
Droga S1 na odcinku Przybędza – Milówka, o łącznej długości 8,5 km, będzie posiadała dwa typy przekroju:
- jednojezdniowy o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami, wyposażony w jedną jezdnię składająca się z dwóch pasów w każdym kierunku,
- dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz między tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
W ramach kontraktu zostaną wykonane:
- tunel drogowy w masywie Barania o dług. ok. 830 m,
- tunel drogowy w masywie Białożyński Groń o dług. ok. 1000 m,
- estakada nad ul. Zielona Góra i ul. Zielona o dług. ok. 940 m,
- mosty drogowe i pozostałe estakady wciągu drogi S1 w ilości 7 szt.,
- przebudowa i budowa infrastruktury,
- rozbudowa węzła Przybędza i węzła Milówka,
- rozbudowane zostaną o dodatkowe łącznice, umożliwiające pełne skomunikowanie z pozostałymi drogami.
Zobaczcie zdjęcia z placu budowy:
PM
źródło: GDDKiA