Kartę ŚKUP zamówisz do domu
Zarząd Transportu Metropolitalnego wprowadza zmiany, które mają ułatwić życie pasażerom. Teraz Śląską Kartę Usług Publicznych możemy zamówić prosto do domu. Usługa kosztuje 10 zł.
Wygodne rozwiązanie poparli podróżni w przygotowanej przez ZTM sądzie. 63 proc. głosujących przyznało, że skorzysta z opcji wysyłki karty do domu. – Jesteśmy otwartą i przyjazną firmą dla naszych podróżnych. Cieszy nas fakt, że wprowadziliśmy zmiany, które będą udogodnieniem dla pasażerów. To wdrożenie szczególnie istotne, bowiem wynika wprost z dialogu, który prowadzimy z podróżnymi – mówi rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek.
Nowością jest też możliwość odbioru kart w Punktach Obsługi Pasażera ZTM. Tych mamy 10. Po jednym w Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Piekarach Śląskich, Sosnowcu, Tychach i Tarnowskich Górach oraz trzy w Katowicach. Odbiór osobisty karty jest bezpłatny. Dzięki ŚKUP zapłacimy za bilety komunikacji miejskiej.
Jak zamówić kartę do domu?
- Karty będą wysyłane listem poleconym. Koszt wysyłki wynosi 10 zł.
- Zamawiając kartę ŚKUP przez Portal Klienta należy dokonać wpłaty na kartę w wysokości 20 zł. Kwota ta zostanie na niej zapisana i będzie można ją później wykorzystać m.in. do zakupu biletów lub dokonania opłaty za parking.
- Jeśli nie odbierzemy przesyłki z kartą po jej dwukrotnym awizowaniu, wówczas wróci do Punktu Obsługi Pasażera, znajdującego się w siedzibie Zarządu Transportu Metropolitalnego (ul. Barbary 21A, Katowice). Czas na jej odbiór to 30 dni. Po tym czasie karta zostanie zablokowana, a pasażer będzie mógł zwrócić się do mBanku o wypłatę 20 zł zapisanych na karcie podczas składania wniosku o jej wydanie.
- Podczas wypełniania wniosku na Portalu Klienta, należy podać kod PIN naszej nowej karty, hasło oraz adres e-mail. Po odebraniu przesyłki, odbiór karty należy potwierdzić pierwszym logowaniem za pomocą podanych haseł.
- Dotychczas wykorzystywana karta ŚKUP zostaje zablokowana w momencie aktywacji nowej.
- W przypadku, gdy nie otrzymamy przesyłki z kartą w ciągu 5 dni roboczych od potwierdzenia mailowego o jej wysyłce, pasażerowie proszeni są wówczas o kontakt z infolinią Zarządu Transportu Metropolitalnego. Infolinia pracuje przez całą dobą, siedem dni w tygodniu (również w weekendy i święta). Bezpłatny numer to 800 16 30 30.
/ŁP, ZTM/
Foto: ZTM