Najczęściej wyszukiwane w Googlach miejsca turystyczne na Śląsku
Pandemia spowodowała, że Polacy swój urlop wolą spędzać w kraju. Rodzime atrakcje turystyczne cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem (wzrost udziału polskich destynacji z 60% wyszukiwań podróżniczych w maju i czerwcu 2019 r. do 84% w maju i czerwcu 2020 r.).
Kategoria związana z atrakcjami turystycznymi zaczęła rosnąć od drugiej połowy kwietnia (od maja do końca czerwca wzrost wyszukiwań w kategorii atrakcji zauważalny był już na poziomie 12%).
Ponadto zauważalny jest wzrost zainteresowania miejscami blisko natury, zielonymi miejscami poza miastami, takimi jak parki narodowe (wzrost o 62% rok do roku) oraz spadek wyszukiwań popularnych i często zatłoczonych miejsc.
Tym samym ostatnia kampania promocyjna „ZIELONE ŚLĄSKIE” z udziałem polskich blogerów zrealizowana przez Śląską Organizację Turystyczną i portal www.slaskie.travel, potwierdza ten trend.
To, że śląskie jest piękne, wiemy wszyscy. Pokazała to również kampania #WybieramŚląskie, której patronuje marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski. Ambasadorami akcji są m.in. bracia Golcowie, były minister sportu Witold Bańka czy znany kuchach Remigiusz Rączka.
W województwie śląskim wśród najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę Google atrakcji turystycznych znaleźć można takie miejsca jak:
- Złoty Potok,
- Zabytkowe osiedle górnicze Nikiszowiec,
- Kolej linowa Szyndzielnia,
- Kopalnia Guido,
- Park Krajobrazowy Beskidu Śląskiego
- Dolina Trzech Stawów w Katowicach
Przemysław Malisz
źródło: biuro prasowe GOOGLE, zdj. J. Krawczyk SIOT