Największy samolot LOT-u będzie kursował z Pyrzowic do Dominikany
Punta Cany w Dominikanie będą obsługiwane za pomocą największego samolotu we flocie Polskich Linii Lotniczych LOT. Boeing 787 „Dreamliner” w wersji 9 może zabrać na pokład aż 294 pasażerów w trzech klasach – 24 w biznesowej, 21 w ekonomicznej premium i 249 w ekonomicznej.
Zgodnie z zapowiedziami Itaki, lotowski Boeing 787-9 po raz pierwszy obsłuży wakacyjną trasę z Pyrzowic do Punta Cany 4 czerwca 2022 roku. Przy wykorzystaniu Dreamlinera rejsy odbywać będą się co tydzień, minimum do końca października 2022 roku.
– Dzięki decyzji Itaki pyrzowickie lotnisko umacnia się na pozycji lidera wśród portów regionalnych w segmencie dalekodystansowych bezpośrednich połączeń czarterowych. Od przełomu lutego i marca 2021 roku z Pyrzowic można polecieć na wakacje do Puerto Platy i Punta Cany w Dominikanie oraz Cancun w Meksyku. W listopadzie ubiegłego roku rozpoczęły się bezpośrednie loty do Varadero na Kubie. Połączenia te obsługiwane są 252-miejscowym Boeingiem 787-8 PLL LOT. W czerwcu 2022 roku dojdzie kolejna trasa do Dominikany, tym razem na zlecenie Itaki i po raz pierwszy na największym typie statku powietrznego we flocie narodowego przewoźnika, co tylko potwierdza, jak dużym zainteresowaniem cieszy się taka oferta z Pyrzowic. Od 25 lutego 2021 roku, kiedy to po raz pierwsze lotowski Dreamliner obsłużył dalekodystansową trasę czarterową z Katowice Airport, na wszystkich tego typu kierunkach zanotowaliśmy ponad 50 tysięcy podróżnych, a średnie wypełnienie na rejsie wyniosło rewelacyjne 96 procent! Obsługa kierunków dalekodystansowych samolotem szerokokadłubowym nie byłaby możliwa bez nowoczesnej infrastruktury pyrzowickiego lotniska, m.in. drogi startowej o długości 3,2 km wyposażonej w system ILS CAT II, który umożliwia bezpieczne lądowania w bardzo złych warunkach atmosferycznych – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
– Segment podróży turystycznych jest dla nas szczególnie istotny, ponieważ zgodnie z oczekiwaniami odbudowuje się szybciej niż ruch biznesowy. Bardzo cenimy sobie bliską współpracę zarówno z Itaką, jak i z innymi touroperatorami. Dzięki komfortowym i bardzo dobrze przyjmowanym przez Pasażerów Dreamlinerom wierzymy, że możliwe będzie dalsze zacieśnianie współpracy z naszym partnerem – dodaje Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych LOT-u.
Czartery to ważny segment ruchu pasażerskiego w Katowice Airport. Pomimo trwającej pandemii koronawirusa, loty na zlecenie biur podroży z Pyrzowic w dalszym ciągu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Od stycznia do końca listopada 2021 roku z siatki połączeń czarterowych pyrzowickiego lotniska skorzystało ponad 1,2 mln pasażerów – to 58 proc. wszystkich osób, które podróżowały z Katowice Aiport podczas pierwszych jedenastu miesięcy 2021 roku. Dla porównania, w rekordowym 2019 roku – ostatnim przed wybuchem pandemii – w segmencie ruchu czarterowego odnotowano 2,0 mln podróżnych, co stanowiło 41,4 proc. wszystkich obsłużonych osób, których ogółem było 4,84 mln.
Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 mln w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 rok zakładała przewiezienie 5,5 mln podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię koronawirusa, w 2020 roku zanotowano 1,44 mln pasażerów. Prognoza na 2021 zakładała przewiezienie ok. 2,3 mln podróżnych. Lotnisko im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i regionalnym w przewozach cargo.