Pierwsi absolwenci Śląskiej Akademii Handlu Internetowego
Certyfikaty eMarketing Manager otrzymało na razie 30 osób. Pilotażowa edycja zakończyła się w grudniu i cieszyła się sporym zainteresowaniem. W tym roku projekt będzie kontynuowany.
W projekcie Śląskiej Organizacji Szkoleniowej, współorganizowanym przez Województwo Śląskie oraz Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach, wzięło udział kilkadziesiąt osób reprezentujących 30 firm z sektora MŚP.
Celem projektu jest wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm. Przedsiębiorcy uczą się w praktyce przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i komunikacji online.
– Śląska Akademia Handlu Internetowego jest ciekawym narzędziem. Warto nauczyć przedsiębiorców poruszania się na rynku internetowym dla zwiększenia możliwości przychodowych swoich firm. Zresztą sami przedsiębiorcy bardzo dobrze oceniają to rozwiązanie – mówi wicemarszałek Wojciech Kałuża.
Zajęcia pierwszej edycji odbywały się w okresie od 30 listopada do 18 grudnia w formie sesji warsztatowych online. Wśród zagadnień znalazły się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w ehandlu, optymalizacją i pozycjonowaniem stron, reklamami w Google Ads i YouTube, Facebooku i Instagramie, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem i handlem internetowym.
– Szkolenia były prowadzone przez profesjonalnych trenerów, w świetnej atmosferze. W tym czasie poznałam konkretne narzędzia marketingowe, które na pewno wykorzystam w działaniach w Internecie – przekonuje Magdalena Cader, uczestniczka Akademii.
Projekt ma też na celu przeciwdziałanie wzrostowi bezrobocia w regionie, utrzymanie miejsc pracy oraz aktywną pomoc samorządu i lokalnych organizacji w przekwalifikowaniu pracowników i zmianie profilu firm.
– Mimo niedogodności wynikających z procesu edukacji w trybie online do pierwszej edycji zebraliśmy grupę 30 przedsiębiorców w ciągu 5 dni od daty ogłoszenia w sieci. Każda firma, która myśli o rozwoju, zwiększeniu zysków i wygraniu z konkurencją powinna wziąć udział w kolejnej edycji, którą uruchamiamy już 15 lutego – zachęca Robert Duda, dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej.
/MAR/