PKP PLK: rewolucja na trasie Chorzów Batory – Nakło Śląskie
Między Chorzowem, Bytomiem i Nakłem Śl. PKP Polskie Linie Kolejowe budują nowy przystanek Chorzów Uniwersytet, przejścia dla pieszych i wiadukty. Efektem prac będzie większy dostęp do kolei w regionie, sprawniejsze podróże i przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac dofinansowanych z UE to 1,2 mld zł.
Prace budowlane na linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śl. rozpoczęły się w marcu. Najbardziej zaawansowane roboty są między Chorzowem Batorym a Chorzowem Starym. Powstają konstrukcje peronów na nowym przystanku Chorzów Uniwersytet. Przebudowywane są perony w stacji Chorzów Miasto, które będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na wiadukcie kolejowym przy ul. Katowickiej w Świętochłowicach zamontowano nowe konstrukcje dla trzech torów. Dodatkowy, trzeci tor na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zwiększy przepustowość linii kolejowej, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów. Przy ul. Głogowskiej w Chorzowie powstaje nowe bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z torami. Dla pieszych wybudowano bezpieczne przejście pod torami w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. Budowany jest wiadukt nad ul. Floriańską. Układane są nowe tory i konstrukcje wsporcze pod sieć trakcyjną. W stacji Bytom prowadzone są prace demontażowe torów, sieci i peronów. W listopadzie rozpoczną się roboty przy dwóch przejściach pod torami i wiadukcie na ul. Zabrzańskiej. Roboty prowadzone są też między Bytomiem Północnym a Radzionkowem.
Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie większa dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych. Usprawnią się przewozy pociągiem w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Zwiększą się możliwości przyjaznego środowisku transportu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują zadanie „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie”. Wartość prac to 1,2 mld zł netto. Dofinansowanie pochodzi z unijnego programu POIiŚ. Zakończenie robót planowane jest w 2024 r.
Źródło: PKP PLK