Poradnik pacjenta: Jak uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta dziecka?

Nie masz dostępu do Internetowego Konta Pacjenta (IKP) dziecka? Przypominamy, że jako rodzic jesteś zobowiązany do zgłoszenia go do ubezpieczenia zdrowotnego. Automatycznie otrzymujesz dostęp do IKP dziecka, jeśli zgłosisz je do ubezpieczenia zdrowotnego.
Czym jest Internetowe Konto Pacjenta?
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to portal Ministerstwa Zdrowia, który umożliwia szybkie i bezpieczne sprawdzanie informacji o zdrowiu:
- Twoim zdrowiu,
- Twoich dzieciach,
- osobach bliskich, które Cię do tego upoważniły.
Dostęp do konta dziecka uzyskujesz z poziomu swojego Internetowego Konta Pacjenta w zakładce „Uprawnienia > Konta Twoich dzieci”. Powinny tam być widoczne dane wszystkich dzieci do 18 roku życia. Jednak zdarzają się sytuacje, że dzieci nie są widoczne na Twoim IKP. Sprawdź, co możesz zrobić i jakie są przyczyny.
Dlaczego nie widzisz danych dziecka w IKP?
Może to być spowodowane:
- Brakiem zgłoszenia dziecka do ubezpieczenia zdrowotnego przez Ciebie,
- Ubezpieczeniem dziecka przez drugiego rodzica, który nie upoważnił Cię do wglądu w dane dziecka,
- Oczekiwaniem na publikację danych, gdyż dziecko zostało niedawno zgłoszone do ubezpieczenia (publikacja na IKP może trwać do 21 dni),
- Brakiem statusu prawnego opiekuna dziecka,
- Posiadaniem przez Twoje dziecko własnego tytułu ubezpieczenia, np. podjęcia pracy sezonowej, posiadania renty lub stypendium sportowego,
- Ukończeniem przez Twoje dziecko 18 lat, co skutkuje przekształceniem IKP w konto osoby dorosłej.
Ważne! Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoje dziecko zostało prawidłowo zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego, wyślij zgłoszenie do swojego oddziału wojewódzkiego NFZ w celu weryfikacji.
W takiej sytuacji, kiedy nagle tracisz dostęp do IKP dziecka i wiesz, że ma ono przyznaną rentę, pobiera zasiłek bądź podjęło pracę zarobkową, skontaktuj się z Centrum e-Zdrowia. Możesz wysłać wiadomość na adres mailowy ikp-pomoc@cez.gov.pl
Tomasz Burek