Reklama w Kolejach Śląskich
Koleje Śląskie to nie tylko pociągi, które pomagają dotrzeć z punktu A do punktu B, to również skuteczna platforma reklamowa, wspierająca działania marketingowe.
W 2019 roku na 15 regularnych liniach Koleje Śląskie przewiozły łącznie 20 milionów pasażerów. Stały wzrost liczby połączeń, a co za tym idzie także podróżnych składa się na ogromny potencjał reklamowy, jakim dysponuje śląski przewoźnik. Na możliwości promocji, składają się jednak nie tylko pojazdy, ale również kasy spółki. Ogółem Koleje Śląskie proponują szeroki wachlarz działań reklamowych pozwalających dotrzeć do setek tysięcy odbiorców za pomocą różnych kanałów komunikacji. W ofercie znaleźć można zarówno znane już rozwiązania, jak i nowe środki umożliwiające emisję reklam.
Ekrany LCD
Doskonale znaną i wykorzystywaną od dłuższego czasu formą dotarcia do klienta końcowego są spoty i plansze reklamowe na ekranach LCD w pociągach. Materiały wyświetlane są w jakości Full HD (1920 × 1080 px) na wszystkich ze 150 ekranów, a bloki reklamowe od-twarzane są w 10-minutowych pętlach.
Plakaty reklamowe
By zwiększyć możliwości oddziaływania na odbiorcę, spółka wprowadza także nowe nośniki na swoich pojazdach. Wśród nich jest jedna z najpopularniejszych, ale i najskuteczniejszych form reklamy, jaką są plakaty. Koleje Śląskie proponują dwa formaty: A4 i A3, które prezentowane będą w najbardziej widocznych miejscach w pojazdach.
Naklejki na siedzenia
Kolejną nową formą reklamy w Kolejach Śląskich są specjalne naklejki na tylnej ścianie siedzeń. Jest to sprawdzony i doskonały sposób dotarcia do klientów. Zauważalny dla każdego, kto zajmuje miejsce w składzie. Ten rodzaj promocji nie jest jednak dostępny we wszystkich pojazdach spółki.
Naklejki podłogowe
Kolejną nowością w ofercie są powierzchnie reklamowe na podłogach pojazdów. To nośnik zauważalny przez praktycznie wszystkich pasażerów. Łączna maksymalna liczba pasażerów przewożonych przez pociągi Kolei Śląskich sięga nawet 60 tysięcy osób dziennie.
Reklama w kasach
Doskonałą formą dotarcia do klientów jest wykorzystanie potencjału kas Kolei Śląskich. W 21 lokalizacjach funkcjonuje 35 kas biletowych, które umożliwiają doskonały kolportaż materiałów promocyjnych. W przypadku wyboru reklamy w kasach biletowych klienci mają do wyboru kilka wariantów. Dostępna jest reklama na okładce biletu oraz ulotki, które mogą być wydawane przez kasjera łącznie z biletami, bądź umieszczone są na stojakach przy okienku.
Koleje Śląskie proponują także działania niestandardowe, dzięki którym informacja o produktach lub usługach dotrze do szerokiego grona potencjalnych klientów. Wszelkie informacja na temat oferty i możliwości reklamowych można uzyskać kontaktując się ze Spółką: reklama@kolejeslaskie.com.