Ruszyła kampania #WybieramŚląskie
W Parku Śląskim zainaugurowano ogólnopolską kampanię #WybieramŚląskie, której patronuje samorząd województwa śląskiego na czele z marszałkiem Jakubem Chełstowskim. Celem akcji jest dotarcie z turystyczną ofertą do wszystkich Polaków i pokazanie niepowtarzalnych walorów naszego regionu.
W konferencji prasowej, która odbyła się w środę w Parku Śląskim na stacji Kolejki „Elka” uczestniczył marszałek Jakub Chełstowski i Łukasz Golec z Golec UOrkiestra, który razem z bratem Pawłem są jednymi z ambasadorów kampanii #Wybieram Śląskie.
– Mamy świetnie przygotowane kurorty: Ustroń, Wisłę, Żywiecczyznę, Śląsk Cieszyński, Jurę Krakowsko-Częstochowską, nieodkrytą jeszcze w mojej ocenie krainę Górnej Odry i oczywiście centralną część województwa, w której znajduje się Szlak Zabytków Techniki, tych lokalizacji, które warto odwiedzić jest bardzo dużo – mówił marszałek Jakub Chełstowski. – Śląsk jest piękny, różnorodny, a mieszkańcy są gościnni. Wybierzcie Śląskie – zapraszał marszałek.
Wśród ambasadorów kampanii #WybieramŚląskie oprócz braci Golców są też m.in. były minister sportu Witold Bańka, czy znany w całym kraju kucharz Remigiusz Rączka. W ramach kampanii powstało kilka spotów, w których znane postacie ze Śląska, w tym wyżej wymienieni, zachęcają do odwiedzenia naszego regionu.
– Nas, braci Golców nie trzeba było dwa razy namawiać, żebyśmy wzięli udział w tej kampanii, całym sercem wspieramy tę inicjatywę – stwierdził Łukasz Golec. – Góry są piękne o każdej porze roku. Trzeba zasmakować w tej kulturze, zobaczyć, jak górale są serdeczni i gościnni. Zachęcam do odwiedzania Żywiecczyzny i całego Śląska – dodał.
Marszałek Jakub Chełstowski odniósł się do sytuacji związanej z pandemią, przez którą branża turystyczna na całym świecie, a więc także na Śląsku mocno ucierpiała w ostatnim czasie. Podkreślił, że Zarząd Województwa Śląskiego i Sejmik Śląski podjął szereg działań, aby wesprzeć tę gałąź gospodarki, m.in. realizują Śląski Pakiet dla Turystyki czy Śląski Pakiet dla Gospodarki.
Pierwszy z programów, na który samorząd województwa przeznaczył 3,5 miliona zł, obejmuje m.in. wsparcie finansowe dla organizatorów wydarzeń o charakterze turystycznym na terenie Śląska, wsparcie na zorganizowaną turystykę dla dzieci i młodzieży czy dotacje na rozwój infrastruktury turystycznej w regionie.
Drugi z programów zasilono pulą 1,4 miliarda zł! Jego założeniem jest wspieranie przedsiębiorców, w dużej mierze tych działających w branży turystycznej.
– Naszym celem jest odbudowanie potencjału turystycznego Śląska – mówił marszałek Jakub Chełstowski. – Kampania #WybieramŚląskie ma też pokazać Polakom, że wbrew krzywdzącym nas informacjom, które pojawiały się w niektórych mediach, Śląsk jest bezpieczny. Jeśli chodzi o Śląsk, to jesteśmy najbardziej przebadanym regionem w skali kraju pod względem COVID19. Nasze rozmowy z władzami Czech uświadomiły im, że zamknięcie granicy dla naszych mieszkańców było pochopnym posunięciem – zaznaczył.
Dowodem na to jest chociażby to, że od środy 1 lipca wznowiono połączenia kolejowe do czeskiego Bohumina. Obsługują je Koleje Śląskie.
– Sytuacja na Śląsku jest stabilna. Turyści nie mają powodów do niepokoju – zaznacza marszałek Jakub Chełstowski.
Na koniec podziękował ambasadorom kampanii #WybieramŚląskie a także Śląskiej Organizacji Turystycznej, która – jak wynika z twardych danych – jest najprężniej działającą tego typu jednostką w kraju.
Przemysław Malisz
zdj. Przemysław Malisz/Rafał Zduńczyk