W ZUS-ie bez kolejki. Połącz się przez wideorozmowę
Blisko 2 tysiące klientów chorzowskiego Oddziału umówiło się na wideorozmowę z ekspertem ZUS. W całym kraju odbyło się ponad 42 tysiące e-wizyt. Dzięki temu osoby zainteresowane ubezpieczeniami społecznymi wiele swoich spraw może załatwić bez konieczności wychodzenia z domu.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych e-wizyty wprowadził w październiku 2020 roku. W ciągu kilku miesięcy z wideorozmowy z ekspertem ZUS skorzystało ponad 42 tys. klientów w całym kraju i liczba ta cały czas rośnie. E-wizyta jest też dostępna dla osób niesłyszących i niedowidzących. Codziennie e-wizytę rezerwuje kilkaset osób w całym kraju. – W Oddziale ZUS w Chorzowie do 18 marca e-wizytę jako formę kontaktu z instytucją wybrało ponad 1963 osób. Najwięcej klientów zainteresowanych było sprawami zasiłkowymi, bo aż 584, ponad 560 jako obszar rozmowy z ekspertem ZUS wskazało sprawy związane z emeryturami i rentami. 228 klientów poprzez e-wizytę chciało potwierdzić swój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Na każdy temat
System e-wizyt oferuje możliwość umówienia się na spotkanie w kilku obszarach tematycznych. Można porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Łatwa rezerwacja
E-wizytę można zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej www.zus.pl/e-wizyta. Odbywają się codziennie w dni robocze, od poniedziałku do piątku, między godziną 9:00, a 14:00.Potrzebny do tego jest komputer lub smartfon z kamerką oraz mikrofonem i połączenie z internetem.
W przypadku świadczeń międzynarodowych należy wybrać temat wideorozmowy „Emerytury i renty międzynarodowe”.
W lutym ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące – na stronie e-wizyt zastosowano kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.
Dla bezpieczeństwa i wygody
– Kilkakrotnie korzystałam z rozmowy wideo z ekspertem ZUS, zarówno jako osoba prowadząca firmę i jak też jako pełnomocnik swoich klientów. E-wizytę umawiałam również swojej mamie zainteresowanej przejściem na emeryturę. Muszę przyznać, że jest to bardzo wygodna, przystępna i szybka forma kontaktu z ZUS. Ze swej strony mogę szczerze polecić i zachęcić do korzystania, zwłaszcza w okresie pandemii, gdy tak ważne jest byśmy o siebie dbali i unikali miejsc publicznych – mówi księgowa Joanna Juraszczyk z Biura Rachunkowego.
Szczegółowe informacje na temat e-wizyt znajdują się na stronie www.zus.pl.